جعبه‌ آجیل و خشکبار لوکس باکس

                                                  

در گذشته در زمستان ها و مخصوصا مهمانی ها و شب نشینی ها از انواع آجیل و خشکبار استفاده می شده است .  خشک بارها معمولا شامل تمام ميوه ها وانواع مغز ها هستند كه امكان خشك كردن و نگهداري آن ها به مدت طولاني وجود داشته است و شامل مواد مغذي و تامين كننده بيشترين مايحتاج بدن بوده است. مغز دانه‌هایی مانند پسته، بادام، فندق، گردو خشک و میوه‌های خشک مانند کشمش، کشمش سبز، برگه آلو بخارا، قیسی خشک، برگه هلو، برگه زردآلو ، برگه آلو، برگه آلوچه و برگه آلبالو، خرما، انجیر خشک در زمره اين طيف از محصولات قرار داشتند ، اين محصولات در گذشته به صورت سنتي و براي مصارف خانواده ها توليد مي شد اما به مرور زمان اين محصولات با فرآوري هاي مدرن تر و به صورت انبوه تر توليد شده و در معرض فروش قرار گذاشته شد و به اين ترتيب صنفی  به نام خشكبار ايجاد شد كه ايران در طول سالها يكي از رتبه هاي اول را در زمينه توليد و صادرات اين محصول داشته است. آجیل به مخلوطی از خشکبار و مغز دانه ها  گفته می می‌شود که بنا بر سلایق و مدل‌های گوناگون، ترکیبات آن فرق می‌کند. اين محصولات فرهنگ سنتی و باستانی ايران جايگاه والايي داشته است و در بيشتر مراسم و فرهنگ هاي مذهبي و ملي ايران باستان و ايران قديم مي توان رد پاي آجيل را به همراه خشكبار مشاهده كرد.

آجیل از دیرباز یکی از نمادهای فرهنگ ایرانی است به صورتی که برخی از مراسم های سنتی ایرانیان مانند عید نوروز و یلدا تنها با حضور آجیل مفهوم خود را پیدا می کنند. جایگاه آجیل و خشکبار امروزه از حضور در مراسم های شادی و جشن نیز فراتر رفته و به بخشی از اعتقادات مذهبی افراد نیز وارد شده است. به طوری که در بسیاری از مراسم های مذهبی ، از نوع آجیل موسوم به مشکل گشا استفاده می شود که بنابر اعتقاد برخی از افراد ، می تواند آن ها را در جهت رفع مشکلاتشان یاری کند . آجیل انواع بسیار گوناگونی دارد که بر اساس کاربرد و ترکیبات آن به دو دسته : آجیل مشکل گشا و دسته دوم : آجیل شور ، شیرین و چهار مغز نام گذاری می شوند.

بهترین آجیل و خشکبار آنهایی هستند که در شرایط سالم عمل آوری شده و معمولا به صورت روزانه بو داده و به فروش می رسند. آجیل میوه هم دسته ای دیگر از انواع آجیل می باشد و یکی از منابع مهم غذایی برای حیات وحش و انسان ها به شمار می رود.

ارکان اصلی آجیل عبارت اند از : پسته ، فندق ، تخمه آفتابگردان ، تخمه کدو، تخمه ژاپنی ، بادام زمینی ، بادام هندی ، گردو ، نقل ، کشمش ، نخودچی و ماکادمیا می باشد.

                                                   

😇 تاثیر آجیل بر عملکرد سیستم ایمنی بدن

سیستم ایمنی بدن انسان برای مبارزه با ویروس ها ، میکروب ها و باکتری ها به مواد مغذی نیاز دارد . این مواد مغذی شامل چربی های طبیعی و پروتئین های با کیفیت است. به طوری که به هر میزانی که بدن انسان از مواد مغذی غنی تر باشد ، سیستم ایمینی بدن نیز در مقابله با عوامل خارجی موفق تر عمل می کند. همچنین این دانه های مغذی سرشار از امگا 3 ، روی و منیزیم هستند و باعث تقویت سیستم ایمینی بدن و جذب ویتامین هایی نظیر A، D، E ، K  می شوند.

مغز دانه ها ، مواد غذایی پر کالری هستند و منبع مفیدی از مواد مغذی به شمار می روند که می تواند سلامت جسم و ذهن را تقویت کنند. برای مصرف آجیل مطمئن شوید که شور و نمکی ، بوداده یا پخته نباشند. مصرف مغز دانه ها به صورت خام است که می تواند ارزش غذایی مورد انتظار را وارد بدن شما کند تا از خواص آجیل بهره ببرید. یک مغز دانه 80% چربی دارد و با وجود آنکه اغلب ، چربی آن ها به عنوان چربی سالم تلقی می شود ، ولی همچنان منبع غنی از کالری است. بنابراین هر چند این مواد غذایی را در دسته خوراکی های سالم دسته بندی می کنند ، ولی باید در مصرف آجیل تعادل را رعایت کرد. مقدار مصرفی آجیل نباید بیشتر از 40 گرم باشد.

آجیل را باید به عنوان جایگزین مواد غذایی با اسید اشباع شده مصرف کنید. مغز دانه ها حاوی چربی غیر اشباع هستند و به همین علت به حذف لیپید های مضر بدن مانند کلسترول کمک می کنند. شما می توانید در برنامه ریزی روزانه غذایی خود از مغز دانه ها ی متنوع استفاده نمایید. به یاد داشته باشید که باید مقدار مصرفی تان کنترل شود تا بتوانید از خواص آجیل در رژیم غذایی خود بهره ببرید . بهترین نوع مصرف آجیل ، استفاده آن به صورت خام و بدون مواد افزودنی و نمک است.

😇 فواید انواع دانه و مغزهای آجیل و خشکبار

 نه فقط آجیل ، بلکه میوه خشک نیز برای سلامتی انسان فواید زیادی دارد . میوه خشک ، میوه ای است که آب درون اش را تا حدودزیادی از طریق فرآیند های خشک کردن خارج می کنند . در طول این فرآیند ، حجم میوه کوچک تر و ظاهرش چروکیده می شود ، ولی تراکم انرژی آن بیشتر می شود . از دیگر خواص آجیل و خشکبار می توان به کارکرد آنتی اکسیدانی ، سلامت ماهیچه ها ، پیشگیری از آرتروز ، تغذیه قلب ، پیشگیری از سکته مغزی ، حفظ تمرکز مغز ، حفظ سلامت دهان و دندان ، تقویت استخوان ها و قلب ، محافظت از دستگاه گوارش ، پیشگیری از بیماری های مزمن ، ضد سرطان ، تغذیه پوست و ... اشاره کرد.

هدف ما از انتشار این مقاله ضمن آشنایی با خواص و فواید انواع دانه و مغزیجات خشکبار ، معرفی جدید ترین انواع بسته بندی چوبی آجیل وخشکبار است که در ادامه به طور ویژه تر به آن می پردازیم:

😇 انواع بسته بندی چوبی لوکس و فانتزی 

امروزه برای بسته بندی و نگهداری انواع آجیل و خشکبار جعبه های چوبی لوکس، جایگزین بسیار خوبی برای پاکت های کاغذی و پلاستیکی شده اند که در ادامه شما را بیشتر با این نوع جعبه های چوبی آشنا می کنیم.

جعبه چوبی انتخابی جذاب و متفاوت برای بسته بندی است. شما عزیزان می توانید از این جعبه ها برای  بسته بندی چوبی انواع آجیل و خشکبار استفاده نمایید . ظرافت و زیبایی بافت چوب در این جعبه ها موجب می شود که ظاهری بسیار چشم نواز داشته باشند . همین امر افراد را مجاب می کند که بدون لحظه ای درنگ ، جعبه مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنند. مانند : 

جعبه کادو آجیل خشکبار پذیرایی لوکس باکس کد LB26-0

جعبه آجیل خشکبار پذیرایی چوبی لوکس باکس کد LB131

 

ساخت جعبه های چوبی به گونه ای است که جای هیچ گونه پیچ و میخی و ... در بیرون آن دیده نمی شود . برخی بر این باورند که مهمترین عامل در طراحی جعبه های چوبی استحکام آنها می باشد اما در واقع چنین نیست زیرا استحکام از جمله معیار های مهم برای ساخت جعبه های صنعتی می باشد ، اما مهمترین معیار ظرافت و زیبایی آن ها می باشد، زیرا نخستین چیزی که نگاه مشتریان را در جعبه های چوبی به خود جلب می کند ، فرم بسته بندی ، ظاهر زیبا و ظرافت های طراحی آن ها می باشد. از جمله مزیت های این نوع بسته بندی می توان به مقاومت بالا در عین زیبایی و تنوع آن اشاره کرد. جعبه چوبی جهت بالا بردن راندمان فروش و بهتر دیده شدن محصول ، بسیار تاثیر گذار عمل می کند. اخیرا استفاده از جعبه های چوبی بسیار مورد توجه تولیدکنندگان آجیل و خشکبار قرار گرفته است . جعبه های چوبی به واسطه رنگ و جنسی که دارند ، ارتباط نزدیکی با انواع آجیل و خشکبار و پوسته چوبی آن ها دارند و به خاطر بافت چوبی و قدیمی آن ها نوعی حس نوستالژیک را در افراد ایجاد می کنند.

لوکس باکس، به عنوان تنها کارخانه تولید کننده انواع جعبه های چوبی در کشور ، با تجربه فراوان اقدام به تولید و ارائه انواع جعبه های چوبی در  دسته بندی های مختلف نظیر جعبه آجیل و خشکبار چوبی ، جعبه کادویی چوبی ، جعبه پذیرایی چوبی ، جعبه دمنوش ، نفیس و صادراتی کرده است تا ضمن رفع دغدغه و نیاز شما ، رضایت و نظر شما را هم جلب نماید.

cool در ادامه قصد داریم تا شما را با جزئیات بیشتری نسبت به جعبه های چوبی لوکس باکس آشنا نماییم .

                                                   

👈 جنس جعبه ها ی چوبی : جنس این جعبه های چوبی یا از چوب طبیعی درجه یک و یا از ام دی اف با روکش چوب می باشد. چوب بی گمان یکی از بهترین و سودمندترین مواد خام طبیعت است و بی آن بشر هرگز به سطح پیشرفت و رفاه کنونی نمی‌رسیدمعمولا همه ی ما با مشاهده بافت طبیعی چوب و رگه های آن به عنوان نمادی از طبیعت ، سرذوق آمده و حس و حال خوبی را به ما انتقال می دهد و ضمن این حال خوب ، در برابر ضربه و وزن بالا بسیار مقاوم و مستحکم می باشد .

ام دی اف ، مخفف واژه تخته فیبر با چگالی متوسط است که جزء فرآورده‌های چوبی محسوب می‌شود. ام‌ دی‌اف نوعی تخته فیبر است که به روش خشک تولید می‌گردد و چگالی آن بین ۶۵۰ تا ۸۰۰ کیلوگرم بر مکعب ا ست.

ام ‌دی‌اف را پس از تولید می‌توان روکش نمود. روکش‌های تزیینی، علاوه بر زیبایی، به دوام و کاربرد آن در محیط‌ هایی مانند آشپزخانه کمک می‌کند. روکش ملامینه متداول‌ترین نوع روکش برای ام ‌دی‌اف است که در آن فرآیند کاغذ نقش‌دار آغشته به چسب با فشار و حرارت پرِس بر روی تخته چسبانده می‌شود .این محصول ضمن دارا بودن خواص شبیه سایر اوراق فشردهه چوبی، دارای برخی خواص برتر نیز هست که باعث ارتقای بازار آن در بین سایر اوراق فشرده چوبی شده ‌است. درواقع ، این محصول، ام‌ دی‌اف ابتدا به‌عنوان جایگزین اوراق فشرده چوبی مطرح بوده و سپس در کاربردهای جایگزینِ چوب نیز به‌ کار رفته‌ است.  روکش چوب هم لایه نازکی از چوب در رنگ و طرح های گوناگون و متنوع در بازارو به دو صورت طبیعی و مصنوعی در صنعت چوب کاربرد دارد و ضمن استحکام و مقاومتی که دارد، بسیار زیبا می باشد. 

👈 طراحی داخلی جعبه های چوبی : در طراحی و تولید این باکس های چوبی لوکس، بنابر کاربرد و نیاز شما عزیزان ، به وسیله دیوایدر هایی مجزا و با ضخامت مناسب ، تقسیم بندی های چندگانه ای در ابعاد و حجم های مختلف در نظر گرفته شده که موجب جداسازی محتویات داخلی جعبه از هم می شوند . البته قابل ذکر است که با دوبل کار شدن داخل جعبه آجیل در حین بازو بسته نمودن درب جعبه ، محتویات داخل جعبه با هم مخلوط نشده و همین ویژگی یکی از مزیت های این جعبه های چوبی است که آن ها را از دیگر جعبه های چوبی و موجود در بازار متمایز می کند.

👈 متریال به کار رفته درطراحی و ساخت جعبه های چوبی

در طراحی بسیاری از جعبه های چوبی از پوشش شیشه و یا کریستال شفاف استفاده است . کریستال شفاف به عنوان یک نوع ورقه پلاستیکی نشکن و مقاوم ضمن شفافیتی که دارد ، خطر شکستن  ندارد و بدین واسطه با ایجاد دیدی شکیل از محتویات داخلی جعبه ، زیبایی و جذابیت این باکس های چوبی را دو چندان نموده است. متریال استفاده شده در این باکس های چوبی بسیار با کیقیت و مرغوب می باشد. لولاهای به کار برده شده در این جعبه ها از دو نوع 90 درجه و پروانه ای می باشد : 

لولای 90 درجه در زیبایی و ظاهر جعبه بسیار موثر است به طوری که به وسیله آن می توان درب جعبه را به راحتی باز و بسته نمود و درب جعبه را به حالت 90 درجه باز نگه داشت و از محتویات داخلی جعبه به راحتی استفاده نمود.

لولای پروانه ای : لولای پروانه ای یکی از بهرین انواع لولاها می باشد که برای ساخت جعبه های تزیینی چوبی لوکس، و باز و بسته نمودن آسان درب این جعبه ها مورد استفاده قرار می گیرد. به کمک لولای پروانه ای می توانید درب جعبه را تا حدی که نیاز دارید باز کنید چرا که این نوع لولا از انعطاف پذیری بسیار خوبی برخوردار است.     

                                                   

👈 انواع قفل در جعبه های چوبی : قفل های استفاده شده در ساخت این جعبه های چوبی دو نوع می باشد : 1) قفل سامسونتی 2) قفل کلونی

قفل سامسونتی یکی از انواع قفل های به کاربرده شده در ساخت این باکس های چوبی است . این نوع قفل معمولا در ساخت جعبه های نفیس و آنتیک تزیینی به کار می رود و ضمن این که بسیار کاربردی است ، باعث زیبایی بیشتر جعبه نیز می شود . قفل سامسونتی باعث می شود تا درب جعبه به راحتی باز نشود و محتویات داخلی جعبه به بیرون نریزد . در واقع قفل سامسونتی ، یک نوع قفل کلاسیک زیبا و شکیل است که به وسیله آن می توان امنیت کامل جعبه را حفظ نمود.

قفل کلونی : یکی دیگر از انواع قفل ها، قفل کلونی است که برای حفظ محتویات داخلی جعبه مورد استفاده قرار می گیرد قفل کلونی ضمن ظاهر کلاسیک و مدرنی که دارد ، موجب می شود تا درب جعبه به طور کامل چفت شود و از بیرون ریختن محتویات نیز جلوگیری می کند و برای حفظ امنیت کامل جعبه ، قفلی کارآمد و زیبا می باشد اما قیمت پایین تری نسبت به قفل سامسونتی دارد.

👈 پوششی از پارچه ترمه و یا چرم مصنوعی :

ترمه نوعی پارچه گرانبهای بافته شده از الیاف بسیار لطیف است که از صنایع دستی نساجی نفیس ایران می باشد. نقش های منحنی مانند بته جقه و گل های شاه عباسی در رنگ های مختلف در ترمه به کار می رود . ترمه با طرح های بسیار متنوعی در نقاط مختلف ایران بافته می شود و به عنوان یک پارچه نفیس و گران بها ، ارزش بسیار زیادی دارد. مدل ارائه شده توسط شرکت لوکس باکس ، تداعی کننده یک طرح کاملا سنتی و در عین حال بسیار زیبا است، ترکیب پارچه ای ایرانی با چوب می تواند بار معنایی بسیار قویی را به مخاطب شما انتقال دهد و زیبایی خاصی را به این باکس های چوبی ببخشد.

پوشش چرم مصنوعی : چرم مصنوعی یکپارچه ، گونه ای است از چرم که در نگاه اول نمی توان آن را از چرم طبیعی تشخیص داد. چرم مصنوعی دارای پشتی پارچه ای است که با پوشش پلاستیکی صاف و دانه ای پوشیده شده است . چرم مصنوعی با قابلیت تنفس از یک پوشش پلاستیکی ، جایگزین بسیار مناسبی برای چرم طبیعی است . به هر حال استفاده از پوشش چرم مصنوعی و یا ترمه در طراحی و تولید این جعبه های چوبی بر ارزشمندی جعبه افزوده و زیبایی و لوکس بودن جعبه را دو چندان می کند.

شما عزیزان می توانید از باکس های پذیرایی چوبی برای نگهداری انواع آجیل و خشکبار در ابعاد استاندارد و حجم های مختلف برای مصرف شخصی و یا به عنوان جعبه آجیل و خشکبار کادویی چوبی برای عزیزان خود  با صرف هزینه ای اندک و مناسب استفاده نمایید و از کیفیت این باکس های چوبی رضایت خاطر را داشته باشید. برای ثبت سفارشات تک و عمده خود می توانید از طریق وب سایت فروشگاه آنلاین و اینترنتی لوکس باکس ، با ما در ارتباط باشید تا در اسرع وقت سفارشات شما توسط تیم فروش لوکس باکس ، بررسی شود .

yes سخن پایانی

فروشگاه آنلاین و اینترنتی لوکس باکس ،  یک فروشگاه کاملا تخصصی انواع محصولات چوبی فانتزی و لوکس می باشد که سعی کرده است تا با اتکا بر تکنولوژی روز و با استفاده از نظرات مشتریان خود ، بهترین و جدید ترین جعبه های چوبی آجیل و خشکبار را ارائه دهد. لوکس باکس تلاش می کند که با ارائه ی انواع محصولات و ظروف سرو و پذیرایی چوبی و خدمات عالی ، تجربه ای مطمئن از خرید اینترنتی را با کیفیت عالی و قیمت مناسب و ارزان را در اختیار شما همراهان و مشتریان عزیز قرار دهد.