جعبه پذیرایی دمنوش چوبی لوکس باکس

                                                   

تاریخچهٔ دمنوش‌ های گیاهی را نمی‌توانیم از تاریخچهٔ گیاهان دارویی جدا کنیم. گیاهان دارویی منشأ طبیعی دارند و در مقایسه با داروهای شیمیایی عوارض کم‌تری را ایجاد می‌کنند، اما مصرف بی ‌رویه یا غیرعلمی این گیاهان می‌تواند موجب عوارض ناخواسته و حتی مسمومیت‌های شدید شود. در نتیجه مصرف دمنوش هاهم مثل داروهای شیمیایی باید با آگاهی و بعد از اطلاع از سازوکار عمل آن‌ها باشد. برای نمونه مصرف گل گاوزبان ایرانی به ‌تنهایی در افرادی که فشار خون بالا دارند، می‌تواند به‌ شدت خطرناک باشد. دمنوش هاي گياهي قرن‌ها قدمت دارند و اکثر کشورها و شهرها از خواص دمنوش بهره مي برند. دمنوش هاي گياهي «چاي واقعي» نيستند. اما خريد دمنوش اغلب رو به کاهش است چرا که تقلب هايي صورت گرفته که موجب به خطر افتادن سلامتي شده است. دمنوش گياهي از ميوه‌هاي خشک‌ شده، گل‌ها، گياهان و ادويه‌ جات تهيه مي‌شوند و به همين دليل طعم‌ها و عطرهاي بسيار متنوع و متفاوتي دارند. دمنوش هاي گياهي مي‌توانند جايگزين نوشيدني‌هاي پُرشکر يا آب باشند.

دمنوش نوعی نوشیدنی است که در آن جزئی از گل ، برگ ، ساقه ، ریشه ، دانه ، پوستِ میوه  یا اجزای دیگر گیاهان دارویی که قابل حل در آب است، به صورت خشک یا تازه مورد استفاده قرار می‌گیرد. دم کردن یا گرفتن عصاره به وسیلهٔ آب متداول‌ترین و قدیمی‌ترین روش به کار بردن داروهای گیاهی است. روش تهیه به این صورت است که ابتدا گیاه را که به طرز صحیحی خرد شده در آب جوش می‌ریزند، سپس آن را به مدت ۵–۳ دقیقه در یک ظرف در بستهٔ شیشه ‌ای یا چینی می‌گذارند و گاهی آن را هم می‌زنند و سپس مایع را از کاغذ صافی یا الک با شبکهٔ ریز عبور می‌دهند.

در ایران در سال‌های اخیر دمنوش ‌های گیاهی و میوه‌ای مورد استقبال و مصرف برخی خانوارها قرار گرفته ‌است. این استقبال دلایل مختلفی دارد. برخی برای نفع درمانی از این دمنوش استفاده می‌کنند. تعدادی برای تنوع بخشیدن به نوشیدنی روزانه، آن را مصرف می‌کنند و بعضی هم به خاطر اینکه دمنوش را یک نوشیدنی شیک می‌دانند، برای پذیرایی از آن استفاده می‌کنند.

در این زمینه باید بگوییم که قطعا دمنوش ها یکی از جدید ترین تکنیک های درمان بسیاری از بیماری ها هستند که روز به روز استفاده از آن ها در کشور های مدرن و پیشرفته بیشتر می شود،  بسیاری از ما سم زدایی از بدن را با استفاده از ورزش نمی دانیم و یا شاید فرصت کافی را برای انجام این کار نداریم.

در واقع باید گفت که ترکیب اصلی دمنوش ها همان طور که از عنوان آن مشخص است گیاهی بوده و حتی گاه ترکیب ادویه جات نیز می تواند به بهتر کردن طعم آن کمک ویژه ای کند و البته تاثیر بسزایی در درمان بسیاری از امراض سخت و مزمن خواهد داشت.

کافی است مدتی دمنوش را جایگزین بسیاری از میان وعده ها و چای کنید، می بینید که تاثیر عظیمی بر انواع امراض، سردرد، دل درد، مشکلات معده و هضم غذا خواهد داشت. بسیاری از افراد با توجه به سیستم و آرگونومی که دارند، باید پس از مصرف وعده های اصلی از دمنوش های گیاهی استفاده کنند.

عملیات سوخت و ساز بدنشان بهبود یافته و ضمن این که می توان دمنوش را به جای بسیاری از داروهای مسکن تجویز کرد.  دمنوش ها به دلیل ترکیب گیاهی که دارند، رنگدانه، آنتی ‏اکسیدان‏ و ترکیبات ضد سرطان را نیز وارد بدن می کنند که قطعا در امر بهبود وضعیت جسمانی و گاه روحی بدن تاثیرات ویژه ای خواهد داشت.

                                                  

چند وقتی است دمنوش‌های گیاهی و میوه‌ای مورد استقبال و مصرف برخی خانواده‌ها قرار گرفته است. البته این استقبال دلایل مختلفی دارد؛ برخی برای نفع درمانی از این دمنوش‌ها استفاده می‌کنند.

تعدادی برای تنوع بخشیدن به نوشیدنی روزانه آن را جایگزین چای کرده اند و بعضی هم به خاطر آن که به اطرافیان ثابت کنند آدم شیک و باکلاسی هستند، جعبه آن را روی میز کارشان می گذارند یا برای پذیرایی استفاده می کنند، اما پرسش اینجاست چه تفاوتی میان دمنوش با جوشانده گیاهی وجود دارد؟ آیا به دمنوش ها رنگ و طعم اضافه می شود؟ دمنوش هایی که حاوی چند گیاه مخلوط است تاثیر بهتری دارد یا آنهایی که از یک گیاه تهیه شده است؟ آیا از دمنوش ها همچون چای می توان به صورت روزانه استفاده کرد؟ مصرف دمنوش ها به شکل کیسه ای بهتر است یا فله ای؟

تا چندی پیش، دمنوش‌های گیاهی را به صورت فله ‌ای عرضه می‌کردند، اما با پیشرفت صنایع غذایی، همین دمنوش‌ها درون کیسه جای گرفت و شیوه بسته‌بندی و عرضه آن متفاوت شد.

دکتر محمدحسین عزیزی، متخصص علوم و صنایع غذایی و عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس درباره کیفیت دمنوش‌های کیسه‌ای می‌گوید: به دلیل آن که برای تهیه دمنوش کیسه‌ای، گیاه را خرد و پودر می‌کنند، کیفیت اولیه گیاه را ندارد، اما اگر تولید کارخانه معتبر و با مهر استاندارد و پروانه بهداشت باشد، باکیفیت محسوب می‌شود.

این متخصص می‌افزاید، اغلب دمنوش‌های کیسه‌ای ، رنگ زرد ملایمی دارند، به جز دمنوش چای ترش، میوه‌های استوایی یا دمنوش آلبالو که قرمز پررنگ است. اگر دمنوشی رنگ قوی و طعم و بوی تند و غیرطبیعی داشته باشد، به تقلبی بودن آن شک کنید. این دمنوش‌ها تا وقتی خشک و فاقد رطوبت باشند، فسادپذیر نخواهند بود. بهتر است دمنوش انتخابی، تولید داخل باشد چراکه احتمال دارد برخی انواع دمنوش‌های وارداتی مورد تائید وزارت بهداشت نبوده و حاوی رنگ، اسانس و مواد نگهدارنده باشد.


🤓روش دم کردن دمنوش کیسه‌ای

آب داغ را روی دمنوش کیسه‌ای بریزید و اجازه دهید چند دقیقه‏ این نوشیدنی درون ظرف در بسته و دور از منبع حرارت باقی بماند تا عصاره‌اش خارج شود. دمنوش کیسه‌ ای چون حاوی گیاه پودر شده است، طی 5 تا 10 دقیقه دم می‌کشد و رنگ و اسانس‌ آن خارج می‌‏شود اما گیاهانی که به صورت برگ، ساقه و ریشه کامل هستند، گاهی تا 20 دقیقه دم کشیدن آن زمان می‌برد. مصرف دمنوش سرد جز دمنوش برخی گیاهان خاص توصیه نمی‌شود زیرا بر اثر سرد شدن، برخی مواد موثر دمنوش از بین می‌رود. بهتر است دمنوش را طی یک تا دو ساعت میل کنید.


🤓عوارض احتمالی دمنوش‌های مخلوط

با توجه به این که بر اثر مخلوط کردن چند گیاه، خاصیت درمانی، اثرات تقویت‌کنندگی و آرامبخشی دمنوش افزایش می‌یابد و گاهی از میزان عوارض جانبی گیاهان کاسته می‌شود، اما گاهی تداخل اثر چند گیاه با یکدیگر می‌تواند از خواص دمنوش بکاهد یا با ایجاد مسمومیت، موجب بروز عوارض جزئی یا شدید در مصرف‌کننده شود.

در نتیجه بدون آگاهی و خودسرانه از مخلوط کردن چند نوع گیاه با یکدیگر بپرهیزید و سعی کنید دمنوش‌های مخلوطی را انتخاب کنید که به صورت بسته‌بندی و تائید شده عرضه می‌شوند.

تاریخ مصرف دمنوش مهم است. دمنوش ‏ها حاوی ترکیبات مفیدی هستند که بر اثر گذشت زمان با اکسیژن هوا فعل و انفعال پیدا می‌کنند و از مزیتشان کاسته می‌شود. به همین دلیل، دمنوش‏ را در محیط خشک، خنک، در سایه و به مدت 2 تا 3 ماه نگهداری کنید.

بیش از این مدت نگهداری، با وجود آن که احتمال دارد طعم و بو تغییر نکند و فاسد نشود، اما به مرور از فواید آن کاسته می‌شود، ضمن این که دمنوش‌های فله ‌ای بی‌نام و نشان اغلب تاریخ مصرف مشخصی ندارند و احتمال غیربهداشتی بودن آنها زیاد است.

با توجه به این که گیاهان دم کردنی به دو شکل کیسه ای و فله ای در بازار موجودند و هر کدام طرفداران خاص خود را دارند، پیشنهاد می شود برخی گیاهان مثل دارچین، رازیانه و زیره را به شکل فله ای تهیه و خودتان به میزان مورد نیاز پودر کنید، زیرا پس از خرد شدن، مواد موثر گیاه به مرور از بین می رود. در مورد سایر دمنوش های فله ای نیز چون از نظر کیفیت، رنگ و بو بیشتر قابل بررسی است اگر از محل معتبری تهیه شود بهتر از انواع دمنوش های کیسه ای است، اما اگر مصرف دمنوش کیسه ای برایتان راحت تر است انواعی را که به تاریخ تولید نزدیک ترند انتخاب کنید.

۱- دمنوش گیاهی گـل گـاو زبـان و سنبل الطیب:

ترکیبات: گل گاوزبان، ۲ قاشق غذاخوری؛ سنبل طیب، ۱ قاشق مرباخوری؛ لیموعمانی،۱عدد.

خواص: گل گاو زبان، طبیعتی گرم و تر و ضد سودا و صفرا دارد و آرام بخش اعصاب، خواب آور و مسکن سردردهای عصبی و دردهای کلیوی و کاهش دهنده فشار خون است.

سنبل طیب هم با طبیعت گرمی که دارد؛ ضد قولنج و اسپاسم های عضلانی و مفید در درمان تشنج و صرع بوده؛ قوه باه (میل جنسی) را نیز تقویت می کند.

۲- دمنوش گیاهی به لیمو و زیرفون:

ترکیبات: به لیمو، ۱قاشق مربا خوری و زیرفون، ۱قاشق غذاخوری.

خواص: طبیعت این چای گرم بوده؛ در درمان سرماخوردگی، تشنج، نقرس، دردهای سیاتیکی، غلظت خون، روماتیسم، بی خوابی های شبانه، میگرن، اضطراب، تپش قلب، سردرد، آسم، فشارخون و اسهال موثر است؛

همچنین این چای، تقویت کننده حافظه، شستشو دهنده کلیه و مقوی معده است.

مصرف این چای به علت دارا بودن زیرفون، برای خانم های باردار ممنوع است.

۳- دمنوش گیاهی بادرنجبویه و زیرفون:

ترکیبات: بادرنجبویه ۱قاشق مربا خوری و زیرفون ۱ قاشق غذاخوری.

خواص: این چای طبیعت بسیارگرمی داشته، مقو ی قلب و اعصاب، خون ساز، تـقـویـت کننده سلولهای مغزی، فوق العاده آرام بخش و در بعضی مزاجها بالابرنده قوی فشارخون است.

بادرنجبویه، خود، به تنهایی، مقوی مغز، ضد صدای گوش، ضد بیماریهای کلیه، ضد خوابهای وحشتناک، ضد بوی بد دهان، خواب آور و نشاط آور است.

این چای نیز به دلیل دارا بودن زیرفون برای خانم های باردار منع مصرف دارد.

                                                  

۴- دمنوش گیاهی بابونه:

ترکیبات: بابونه ۱قاشق غذاخوری.

خواص: طبیعت‌ آن، معتدل و در بابونه های صحرایی به سمت گرم و خشک است.

ضد بلغم و صفرا و آرام بخش اعصاب، به ویژه اعصاب معده و روده و مقوی آنها و شستشو دهنده بسیارقوی کلیه ها و تقویت کننده کلی سیستم عصبی است و علاوه بر آن، ضد تب، ضد انگل، ضد یبوست و اشتها آور است.

۵- دمنوش گیاهی به لیمو:

ترکیبات: به لیمو ۱قاشق غذاخوری.

خواص: این چای آرام بخش، طبیعتی گرم دارد و مناسب برای درمان بی خوابی های شبانه، میگرن، سردرد، طپش قلب و آسم بوده؛ ضمن تقویت معده و آثار ضد نفخ، حافظه را نیز بهبود می بخشد.

۶- دمنوش گیاهی دارچین:

ترکیبات: دارچین، چندقلم آسیاب نشده.

خواص: طبیعت گرم و خشک دارچین از آن یک محرک عالی اعصاب ساخته است که ضمن دارا بودن خواص نشاط آوری و رفع دلهره، شست شودهنده کلیه، دفع کننده اخلاط رطوبتی، تقویت کننده قوه باه و موثر در درمان پا دردهای رطوبتی است.

دارچین علاوه بر تقویت کبد و معده، اشتها آور نیز بوده، بوی بد دهان را برطرف می کند.

جالب است که بدانید طبق نظر اطبای قدیم، اثر مثبت دارچین بر اعصاب، تا ۱۵سال در بدن ماندگار است.

زنان باردار بهتر است در مصرف دارچین کمی احتیاط کنند.

۷- دمنوش گیاهی زنجبیل:

ترکیبات: زنجبیل قلم (نکوبیده) ۲قطعه متوسط.

خواص: زنجبیل، طبیعتی گرم و خشک دارد و ضد بلغم و صفرا، بالابرنده قوی فشارخون، مقوی اعصاب، تقویت کننده حافظه، تنظیم کننده جریان ادرار، ضد رطوبت مزاج، خونساز، ضد درد مفاصل، تقویت کننده قوه باه، مقوی دستگاه گوارش، حل کننده سـنـگ هــای صـفراوی، ضد مسمومیت های غذایی، درمان کننده بسیار خوب تب مالت و ضد سرطان می باشد.

                                                  

نکته مهم در مصرف زنجبیل آن است که زیاده روی در مصرف آن می تواند باعث افزایش فشار خون و ضعف نیروی جنسی شود.

۸- دمنوش گیاهی میوه گل نسترن:

ترکیبات: میوه گل نسترن ۱۵عدد.

خواص: این چای با طبیعتی معتدل و تا حدی خشک؛ سرشار از ویتامین ث بوده، در پیشگیری و درمان سرماخوردگی موثراست.

میوه گل نسترن، فشارخون را کم کرده؛ ورم و درد کلیه را التیام و آن را شستشو می دهد؛ معده را تقویت می نماید و اثرات ضد اسهالی دارد.

۹ _ دمنوش گیاهی زیرفون:

ترکیبات: زیرفون ۱قاشق غذاخوری.

خواص : طبیعت زیرفون، گرم است و مصرف زیاد آن می تواند فشارخون را کاهش دهد.

این چای در درمان ناراحتی های عصبی و تشنج ها، مـیـگـرن های مزمن، بی خوابی، سردرد، بیماری های ریوی و زکام، غلظت خون، استفراغ، روماتیسم، آرتروز، نقرس و دردهای سیاتیکی کاربرد دارد.

با هم باید یادآوری کنیم که مصرف زیرفون برای خانم های باردار ممنوع است.

۱۰- دمنوش گیاهی آویشن:

ترکیبات: آویشن ۱قاشق غذاخوری.

خواص: آویشن با طبیعتی معتدل، ضد صفرا، بالابرنده فشارخون، مقوی اعصاب و افزاینده قدرت بینایی است و در رفع التهاب های مزمن روده بزرگ، دفع انگل های گوارشی، افزایش اشتها و تقویت کلی هاضمه مفید است.

آویشن، کلیه را شستشومی دهد؛ رطوبت بدن را دفع می کند؛ غلظت خون را  کاهش می دهد و در درمان زکام، سرفه و آسم موثر است.

امروزه، به جای یک چای  معمولی همراه با شکر و شیر، اغلب افراد در حال نوشیدن دمنوش‌های گیاهی هستند، زیرا این نوشیدنی‌ها به مراتب از چای معمولی برای بدن مفید ترند. همچنین، از آنجایی که دمنوش‌ها انواع مختلفی دارند، افراد می‌توانند دمنوش مورد پسند خود را از بین چندین طعم گوناگون انتخاب کنند. علاوه بر این، با وجود خواص معجزه آسای دمنوش‌ها، نوشیدن روزانه آن‌ها می‌تواند در حفظ سلامت بدن و پیشگیری از بروز برخی بیماری‌ها مفید باشد.

مهم نیست که چه نوع دمنوش گیاهی را نوش جان می‌کنید، همه آن‌ها ارزش غذایی بالایی دارند. در ادامه، ارزش غذایی 1 لیوان (100 گرم) دمنوش گیاهی را بررسی می‌کنیم.

لیست مواد مغذی موجود در 100 گرم یا یک لیوان دمنوش گیاهی:

  • دارای چربی اشباع شده تا 0.005 گرم است که تقریبا 0٪ محسوب می‌شود.

  • دارای چربی اشباع نشده و چربی تک غیر اشباع تا 0.012 و 0.002 گرم است.

  • میزان کلسترول موجود در دمنوش 0 میلی‌گرم است که 0٪ محسوب می‌شود.

  • سدیم و پتاسیم موجود در دمنوش یسیار کم است.

  • فاقد فیبر  رژیمی و قند است.

  • حاوی ویتامین‌های A و C است.

🤓عوارض احتمالی دمنوش‌های مخلوط

با توجه به این که بر اثر مخلوط کردن چند گیاه، خاصیت درمانی، اثرات تقویت‌کنندگی و آرامبخشی دمنوش افزایش می‌یابد و گاهی از میزان عوارض جانبی گیاهان کاسته می‌شود، اما گاهی تداخل اثر چند گیاه با یکدیگر می‌تواند از خواص دمنوش بکاهد یا با ایجاد مسمومیت، موجب بروز عوارض جزئی یا شدید در مصرف‌کننده شود.

جعبه چوبی پذیرایی در مدل های متنوع یکی از جدیدترین هدایای تبلیغاتی خاص و به عنوان یک هدیه لوکس چوبی به شمار می آید. جعبه پذیرایی چوبی ساخته شده از بهترین نوع چوب و یراق آلات درجه یک هدیه ای ماندگار نزد هدیه گیرنده می باشد. داخل جعبه پذیرایی تبلیغاتی را می توان با انواع چای کیسه ای، نسکافه، تنقلات و یا هر محصول دیگری پر کرد. همچنین این هدیه تبلیغاتی مناسب قرار گرفتن روی میز کار، میز کنفرانس و... می باشد. مانند : 

👈جعبه دمنوش پذیرایی چوبی لوکس باکس کد LB23-0

  •  زیبا و کاربردی
  •  مستحکم با ابعاد مناسب
  •  دارای طراحی منحصر به فرد

جعبه پذیرایی ابزاری بسیار کاربردی برای پذیرایی از مهمان در منزل و محیط کاری است که برای نگهداری انواع آجیل، دمنوش‌‌ها و شکلات مورد استفاده قرار می‌‌گیرد. یکی از وسایل نفیسی که ظرافت‌‌های آن هر بیننده‌‌ای را به خود جذب می‌‌کند. همچنین جعبه پذیرایی را می‌‌توانید به عنوان کادو یا هدایای تبلیغاتی به دوستان یا آشنایان خود اهدا کنید. اندازه‌‌ی آن به گونه ‌‌ای است که به راحتی داخل کشو محل کار و یا آشپزخانه جای می‌‌گیرد و در زمان‌‌های مختلفی می‌‌توانید مواد داخل آن را مورد استفاده قرار دهید.                                                     

                                                                                                     

جعبه پذیرایی، باکسی است که دارای قسمت بندی‌‌های متفاوتی است. تنوع موجود در بازار مربوط به اندازه، تقسیم بندی‌‌های داخل جعبه و جنس آن می‌‌باشد. انتخاب طرح و جنس مناسب، به کاربردی بودن آن کمک شایانی می‌‌نماید که در ادامه به بیان اصول انتخاب جعبه پذیرایی می‌‌پردازیم:

قبل از خرید، موادی که می‌‌خواهید در آن قرار دهید را در نظر داشته باشید. به طور مثال اگر قصد دارید 5 نوع مواد خوراکی را در آن قرار دهید، باید جعبه پذیرایی دارای 5 تقسیم بندی را خریداری کنید .

جعبه پذیرایی ، دارای جنس‌‌های متنوعی از قبیل چوب طبیعی و ام دی اف است.

جعبه پذیرایی باکسی است که موارد استفاده‌‌ی آن برای پذیرایی از مهمان در خانه و یا محیط کاری می‌‌باشد. با توجه به موارد استفاده‌‌ی متعدد از این محصول، در این مطلب به بیان نکات مربوط به خرید آن پرداختیم.

لوکس باکس  ، به عنوان تنها کارخانه تولیدی جعبه و باکس های چوبی در کشور ، با بیش از یک دهه تجربه ، انواع جعبه های چوبی در دسته بندی های مختلف جعبه آجیل و خشکبار ، جعبه چای کیسه ای و دمنوش ، جعبه کادویی ،  نفیس و صادراتی، جعبه های چوبی لوکس بسیار با کیفیت و استانداری را توسط تیم حرفه ای و متخصص خود طراحی و تولید کرده است

جعبه های دمنوش پذیرایی و باکس پذیرایی دمنوش و تی بگ شیک و ارزان لوکس باکس، در ابتدا با هدف نظم دادن به بست های دمنوش ، چای کیسه ای یا انواع نوشیدنی های پودری طراحی ساخته شده است و با ذوق و خلاقیت تیم کاری لوکس باکس ، جعبه های متفاوت و متنوع ای را در این زمینه می باشد . این باکس های پذیرایی با کیفیت و متریال درجه یک خود قابلیت استفاده بر روی میز پذیرایی و ... را دارند و شما عزیزان می توانید با استفاده از آن ها پذیرایی متفاوت و متنوعی را از مهمانان خود داشته باشید. در ادامه قصد داریم تا شما را بیشتر با این جعبه های چوبی آشنا کنیم.

متریال استفاده شده در جعبه های پذیرایی چای کیسه ای دمنوش چوبی لوکس باکس ، بسیار با کیفیت و مرغوب می باشند و همین ویژگی باعث می شود تا شما عزیزان بدون لحظه ای درنگ این باکس های چوبی را خریداری و از خرید خود لذت ببرید. طراحی متفاوت و زیبای جعبه  های چوبی دمنوش به واسطه ذوق و خلاقیت تیم حرفه ای لوکس باکس ، چشم هر مخاطبی را به خود جذب می کند.

طراحی بیرونی و ظاهر جعبه : طراحی بیرونی جعبه های دمنوشی چوبی به گونه ای است که با برش های تزیینی زیبا بر روی قسمت درب و یا بدنه جعبه با طرح های مختلف اصیل  و سنتی _ کلاسیک موجب شده تا به ارزش هنری این باکس های چوبی افزوده شود . نمونه ای از این برش ها و طرح ها می توان به طرح اسلیمی ، خاتم ، گره چینی و برش های ساده  و تزیینی زیبا اشاره کرد.

خاتم کاری

روایت های زیادی خاستگاه خاتم کاری را شیراز می‌دانند زیرا قدیمی‌ترین آثار خاتم کاری در این شهر دیده شده ، خاتم‌سازی، هنری است که هنرمند صنعتگر با بهره‌ گیری از ذوق، سلیقه و علم نقوش هندسی و با استفاده از چوب و استخوان و فلز به خلق لایه‌های زیبایی می‌پردازد که زینت بخش سطوح بسیاری از اشیا می‌شود. این هنر زیبا و اصیل که ‌زاده تفکر خلاقانه هنرمندان شیرازی است از سابقه ‌ای بیش از هزار سال برخوردار است و منبر خاتم مسجد عتیق شیراز مهر تائیدی بر این ادعا است.

طرح اسلیمی

 طرح ‌های اسلیمی یکی از مهم‌ترین طرح‌ها و نقوش ایرانی که بیشتر به طراحی گل و گیاهان با ساقه‌های پیچ در پیچ که در هم تنیده شده است می‌توان از ویژگی‌ها و خصوصیات بارز این نوع طرح‌ها بیان نمود. طرح‌ها و نقوش اسلیمی کاربردهای زیادی دارد که بیشترین استفاده از آن‌ها در نقاشی‌ها و همچنین طراحی فرش و کتیبه‌ ها و از همه مهم ‌تر در صنعت میناکاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. طرح‌های اسلیمی نام دیگری نیز دارند که می‌توان به آن طرح و نقوش اسلامی نامید.

                                                   

گره چینی

 گره‌ چيني چوب از هنر‌هاي ظريفي است که از اوايل دوره اسلامي ‌در ايران رايج بوده است. برخي پژوهشگران احتمال داده‌اند استفاده از اين هنر از دوران خلفا عباسي آغاز شده و در قرن 6 تا 8 هجري قمري در مصر و سوريه متداول شده و از همان زمان به ايران رسيده است.
بر اساس شواهد و آثار موجود پيشينه هنر گره‌ چيني در معماري ايران به دوره سلجوقي و صفوي باز مي‌گردد و خاستگاه آن نيز شهر اصفهان بوده است. از اين سبک کار به طور معمول در ساخت درهاي اماکن متبرکه، مقابر، منابر و از مشبک در پنجرهاي منازل و کاخ‌ها و نرده‌ها استفاده مي‌شده است. از دوران صفوي به بعد تعبيه شيشه ‌هاي رنگي در چوب‌هاي مشبک رايج شده و در اصطلاح به "ارسي" مشهور شد. هنرهاي چوبي پس از صفويه به خصوص در دوران قاجار نه تنها تکامل فني نداشت بلکه با افت فني نيز روبرو شد. البته هنر ارسي‌سازي در اين دوره به اوج خود رسيد.

جنس انواع جعبه های چوبی چای کیسه ای  دمنوش پذیرایی لوکس باکس :

جنس جعبه های چوبی پذیرایی دمنوش از چوب طبیعی و یا ام دی اف می باشد . به طوری که این متریال به کار برده شده بسیار با کیفیت و مستحکم می باشند.

چوب طبیعی : چوب از جمله مصالح ساختمانی است که در طبیعت به وفور یافت می شود. این ماده بافتی بسیار زیبا دارد و حضور آن در ساختمان جلوه ای بی نظیر ایجاد می کند. چوب درختان با توجه به بافت آنها متفاوت بوده و همین امر تنوع و زیبایی آنها را دوچندان نموده است و با استفاده از آن ها در فرآیند تولید ،  این جعبه ها در مقابل ضربه و وزن بالا بسیار مقاوم می باشند.مانند : 

👈جعبه پذیرایی چوبی وارمردار تی بگ نبات لوکس باکس کد LB111-N

  • همراه با محفظه مجهز به شمع وارمر برای گرم نگه داشتن نوشیدنی
  •  مجهز به محفظه نگهداری تنقلات مخصوص سرو نوشیدنی گرم در کنار وارمر نظیر شکلات ، نبات و ...
  •  دارای جنسی از چوب طبیعی درجه یک

                                                   

ام دی اف :  ماده مركب چوبی محسوب می شود با جرم حجمی بین 500 تا 800 كیلوگرم بر متر مكعب ، اساس تركیب MDF چوب و رزین است كه تحت فشار و حرارت قرار گرفته و با افزایش استحكام ، مقاومت در برابر آتش و نفوذ ناپذیری خواص بهتری نسبت به چوب نرم خواهد داشت همچنین قابلیت ماشین كاری بالای نیز دارد كه قبل از این تنها چوبهای سخت قابلیت كارهای مكانیكی و ماشین كاری را دارا بودند. MDF ها به طور معمول دارای ضخامتی از 3 میلیمتر تا 40 میلیمتر می باشند. که با روکش های زیبای چوب ، جذابیت خاصی را به این جعبه های چوبی بخشیده است.  روکش‌های تزیینی علاوه بر زیبایی به دوام و کاربرد آن ، با چسب با فشار و حرارت پرس شده و  بر روی تخته چسبانده می‌شود. نظیر :

👈جعبه دمنوش پذیرایی چای کیسه ای تی بگ ترمه چوبی لوکس باکس کد LBL55

  • سبک کلاسیک - سنتی
  •  پوشش پارچه ترمه فیروزه ای رنگ
  •  با ظریف و ابعاد مناسب
  •  دارای یراق آلات فلزی

👈طراحی داخلی جعبه های چای کیسه ای دمنوش پذیرایی لوکس باکس ،به گونه ای است که تقسیم بندی های متفاوتی در ابعاد مختلف جهت قرار دادن انواع دمنوش های گیاهی ، انواع تی بگ و ... به وسیله دیوایدر های مجزا و متصل به بدنه جعبه با ضخامت مناسب ، ضمن جداسازی محتویات داخلی جعبه ،ثابت و بسیار مستحکم  می باشد ، طراحی و تعبیه شده است. در طراحی این پارتیشن بندی ها ، برش های هلالی شکل ( جای انگشت ) در نظر گرفته شده تا دسترسی به محتویات داخل جعبه آسان باشد.

👈طراحی بیرونی : در طراحی و تولید این جعبه ها ، از پوشش ترمه و یا چرم مصنوعی استفاده شده است که ضمن زیبایی و شکیل کردن این باکس ها ، مقاومت و استحکام آنها را در برابر ضربه و شکستگی افزایش می دهد و بر کیفیت جعبه می افزاید.

- پوشش ترمه : ترمه ‌بافی نیز مثل خیلی دیگر از صنایع‌دستی در زمان صفویه به اوج خود رسید و ترمه یکی از محصولات صادراتی ایران شد. در عکس‌ها و نقاشی‌های زمان قاجار استفاده از ترمه خیلی دیده می‌شود. این پارچه بیشتر در لباس‌های فاخر،برای بافت ترمه، از ابریشم و پشم سفید و مرغوبی که الیاف بلند داشته باشد استفاده می‌کنند. و با به کار رفتن در ساختار و طراحی این جعبه ها ، سبکی سنتی و ارزشمند را به این جعبه ها می بخشد.

چرم مصنوعی : چرم مصنوعی هم نوعی از چرم است، با این تفاوت که کاملاً از مواد مصنوعی تشکیل شده و به دلیل پرهزینه بودن چرم، امروزه چرم مصنوعی جایگزین مناسبی برای چرم است. در تولید چرم مصنوعی، یک پوسته لایه پوشش در بالای یک پلیمر مصنوعی مخلوط قرار خواهد گرفت و با پوشش جعبه از این نوع چرم ، زیبایی و لوکس بودن جعبه دو چندان و چشم هر بیننده ای را به خود جذب می کند.  پوشش شیشه و یا کریستال  در طراحی برخی از جعبه های دمنوش پذیرایی لوکس باکس ، از پوشش شیشه و یا کریستال شفاف استفاده می شود که کریستال هم به عنوان یک ورقه پلاستیکی مانند شیشه شفاف بوده ولی بر خلاف شیشه نشکن و مقاوم است و در بسیاری از پوشش های داخلی استفاده می شود و با ایجاد نمایی از محتویات داخلی جعبه ، زیبایی این جعبه ها را دو چندان کرده است.

شما عزیزان می توانید از جعبه های پذیرایی چوبی دمنوش فروشگاه اینترنتی لوکس باکس بنابر نیاز و سلیقه خود جعبه مورد نظر را انتخاب نمایید و با استفاده از آنها بر روی میز پذیرایی و یا میز جلسه و کار و .. ضمن داشتن دکوراسیونی شیک و زیبا ، پذیرایی متفاوت و منظمی را از عزیزان خود داشته باشید و به آن ها با دادن حق انتخاب در نوع نوشیدنی ، نشان دهید که چه قدر برای آن ها ارزش قائل هستید . بدون شک با خرید و تهیه این باکس پذیرایی ضمن لذت بردن از خرید خود رضایت هم خواهید داشت.

yesشما عزیزان برای ثبت سفارشات خود می توانید به صورت حضوری و یا غیر حضوری و از طریق وب سایت لوکس باکس ، جعبه مورد نظر خود را انتخاب و ثبت سفارش نمایید تا در اسرع وقت ضمن هماهنگی با شما برایتان ارسال شود.